Команда месенджера Telegram зараз знаходиться в складній фінансовій ситуації, про що свідчить звітність за 2018-2020 рр., З якої ознайомився ресурс VTimes. Компанія тривалий час працює зі збитками, що склали в 2018 році $ 172,7 млн і $ 150,9 млн – в 2019 р Втім, в першому півріччі 2020 року компанія повідомила про прибуток в $ 151,3 млн, але вона була отримана в результаті переоцінки заборгованостей перед інвесторами, скоротилася на $ 303 млн.
До кінця квітня компанії потрібно повернути інвесторам більш $ 600 млн, тому було прийнято рішення запропонувати бажаючим вкласти $ 1 млрд в її облігації із зобов’язанням повернути гроші за п’ять років завдяки монетизації Telegram. У грудні компанія розіслала потенційним інвесторам пропозицію і документи, які вивчив VTimes.
Велика частина отриманих коштів піде на покриття боргів перед інвесторами у 2021 році (близько $ 684 млн), а решта буде витрачено на продовження операційної діяльності.
В основному борги утворилися в зв’язку з крахом проекту зі створення блокчейн-платформи Telegram Open Network (TON) і випуску криптовалюта Gram. На його реалізацію Telegram привернув $ 1,75 млрд від 175 інвесторів, але через претензії регуляторів проект довелося закрити. Згідно оголошенню з інвесторами Telegram повинен повернути їм 72% інвестицій.
Telegram збирається розміщувати п’ятирічні облігації (погашення в 2026 г.) номіналом не менше $ 200 тис. На Лондонській фондовій біржі. На біржі може пройти і закрите розміщення. Емітентом виступить головний структура, Telegram Group Inc. (BVI). На момент випуску документів, вивчених VTimes, нею була випущена лише одна акція, яка належить Павлу Дурову.
Якщо буде проведено первинне розміщення акцій (IPO), то власники облігацій отримають право конвертувати їх в акції з дисконтом в 10% до ціни розміщення
На чому збирається заробляти Telegram, щоб розрахуватися з інвесторами? По-перше, на рекламі. Щомісяця месенджер генерує в середньому близько 350 млрд показів аудиторії на 42 млн активних каналів. При щорічному прирості аудиторії на 40% число показів може збільшитися до 2 трлн 2025 року і кожен десятий показується пост зможе бути рекламним.
Джерелами доходу також можуть бути:
- продажу преміальних стікерів на окремому маркетплейсе;
- впровадження в чат ігор з поділом виручки зі сторонніми розробниками ігор;
- додаткові сервіси для корпоративних клієнтів;
- модель поділу виручки з адміністраторами груп, зацікавленими самостійно розміщувати рекламу;
- короткі відео (аналог формату stories в «Інстаграме») з додаванням рекламних роликів;
- запуск платформи для продажу.