Все частіше клієнти ПриватБанку жаліються на те, що шахраї можуть зняти з їхньої картки гроші і при цьому їм не потрібно підтвердження на транзакції. Хоча коли самі клієнти пробують перевести або зняти велику суму, то ПриватБанк просить підтвердити платіж.
На сайті Мінфіну відреагували на цю ситуацію та розповіли, що громадяни, в яких було знято гроші шахрайськими методами, можуть скористатися процедурою – чарджбек ( зворотній платіж), яка не потребує звернення до правоохоронних органів.
Втрата коштів у ПриватБанку
На сайті навели приклад, коли один з клієнтів розповів, що він уже давно обслуговується в ПриватБанку, але в один день з його картки було списано 100 євро. У Мінфін зазначили, що гроші були списані через сайт, де клієнт ввів свої дані.
Після чого клієнт звернувся до кіберполіції, але жодного результату це не дало.
“На початку місяця я знову побачив, що були спроби зняти кошти з мого рахунку. Оскільки на рахунку не було коштів, то мені тільки прийшли СМС, що коштів недостатньо. Але з деякою періодичністю спроби списати кошти продовжуються. Звернувшись до банку, мені порадили заблокувати картку, іншого варіанту не запропонували. Як захистити свої кошти, коли шахраям не потрібно підтвердження, чому банк бездіє і не запитує підтвердження на транзакції мені також невідомо“ – йдеться у скарзі.
Що робити українцям у разі онлайн-шахрайства
На сайті Мінфін розповіли, що у разі крадіжки коштів через Інтернет, можна подати запит на повернення коштів, тобто оскаржити транзакцію, з якою клієнт не згоден. Процедурою можна скористатися в тих ситуаціях, коли продавець не повертає гроші за онлайн-покупку або виявляється шахраєм.
Щоб ініціювати повернення коштів, потрібно звернутися до банку, який випустив картку із заявою на повернення коштів за спірну транзакцію. Це можна зробити протягом 120 днів з моменту здійснення транзакції.
Банк повинен провести перевірку, щоб визначити, чи були якісь порушення з боку платника. Якщо заява обґрунтована, продавець повинен або повернути кошти, або оскаржити претензію.
У повідомленні зазначається, що правоохоронці не займаються процедурою повернення коштів. Після виявлення шахрайських транзакцій необхідно негайно звернутися до банку, а також обмежити ліміти на онлайн-платежі. Крім того, рекомендується відкрити нову картку, щоб уникнути подальших спроб списання коштів.
“Поліція не займається поверненням коштів, це відповідальність платіжної системи. Також потрібно встановити ліміт на онлайн-платежі, що зменшить ризики списання великих сум з картки. Якщо дані картки попали до шахраїв, то тут слід заблокувати стару картку та зробити нову, адже списання грошей можуть продовжитися“, – зазначили у Мінфін.