Після щорічної презентації Xiaomi, що проходила в Москві 2 серпня, журналістам вдалося поспілкуватися з регіональним директром компанії по Росії і Україні, Томмі Ліу (Tommy liu). Вони дізналися про особливості ринку, стратегії компанії, а також поцікавилися про життя всередині бренду. Задали деякі питання які нас цікавлять:
1. Ви вчилися на території України і точно знайомі з нашою культурою, людьми і моделлю поведінки. Які особливості ринку ви можете виділити?
Якщо порівнювати Китай з іншими ринками, то як російський и укаїнський ринок, вони діляться на федеральних рітейлерів. У нас же розподіл відбувається по провінціях, це створює велике відміну від внутрішнього ринку. Тут, в Росії і Україні, ми спостерігаємо високу стабільність.
2. Наскільки відомо по пріоритетам, російський і український ринок іде після індійського і китайського? Це так? У чому основні критерії ранжирування?
Так, російський і український ринок є для нас одним із пріоритетних і ми намагаємося надати нашим користувачам максимальну кількість наших продуктів, щоб дати можливість зануритися в нашу екосистему.
Якщо порівнювати зі світом, то досить складно когось поставити вище або нижче. Безумовно, Індія для нас теж дуже цікава, тому що там багато потенційних споживачів, але ви велика країна, в якій кожна компанія бачить свій потенціал.
3. Чи бачите ви серйозних конкурентів для Xiaomi на російському ринку?
Так звичайно. Samsung, Apple, Huawei – це дійсно сильні компанії. І вони давно на ринку, але ми молоді і розвиваємося швидше. Ми дійсно не хочемо протиставляти себе іншим брендам. Ми те, що ми надаємо споживачеві. І нам куди важливіше пропонувати дійсно якісний товар за адекватну ціну.
4. Коли продукти суббрендов компанії (Mijia і інші) з’являться офіційно на російському ринку?
Сьогодні ми поповнили нашу екосистему новим пристроєм, Mi robot, який буде доступний в Росії і Україні. І ми намагаємося надати доступ до всіх наших продуктів, але стикаємося з локальними труднощами на ринку. Та ж сертифікація, девайс має пройти певний тестування і бути локалізована.
5. Який продукцією суббрендов ви особисто користуєтеся? І чи є серед цього продукт, який ви можете виділити?
У моєму будинку безліч продуктів екосистеми Xiaomi. Навіть окуляри, які зараз на мені, теж продукція суббренда. Смартфон, телевізор, робот пилосос. У моєї дружини є свій гіроскутер, у мене особисто Ninebot. Знаєте, у мене вдома три камери. І що мені подобається, все це легко контролювати з одного додатка Mi Home.
6.Видно, як компанія експериментує з різними технологіями, на зразок побутової техніки або персонального транспорту, але не хотілося вам чогось більш глобального? Може, машина або літак?
Я вам скажу, у нас вже є це. Ви можете зайти в будь-який пошуковик, наприклад Google або Yandex. І знайти там спеціальний аксесуар, який перетворює Nineboot в карт. Виходить міні-машинка, на зразок карта.
7. Чи планує Xiaomi випустити ноутбук на Chrome OS?
На внутрішньому ринку ми маємо лінійку ноутбуків на операційній системі від Microsoft, де залізо повністю відповідає потребам програмного забезпечення. Відносно використання сторонніх операційних систем, напевно, я не готовий зараз міркувати на цю тему, тому що не володінню достатнім обсягом інформації з цього питання.
8.Mi Mix 2s отримав бета-версію Android P, чи можливо, що незабаром для більшості пристроїв компанії буде доступний стоковий Android?
Ми тестуємо оболонку разом з нашими фанатами, вони можуть впливати на розробку більшості модулів системи. Втім, не виключено, що ми будемо експериментувати, щоб порадувати тих, хто цінує чистий Android.
9.MIUI 10 увійшла в топ найпродуктивніших графічних оболонок Master LU Benchmark, зайнявши 4 місце. Чи пишаєтеся ви результатом? Чи будете намагатися увійти в топ-3?
Так звичайно. Одна зі сторін будь-якого бізнесу, це намагатися стати краще конкурентів. І для нас це теж завдання. Зараз ми четверті, значить потрібно входить в топ-3, потім в топ-2, і потім ставати топ-1.
10. На презентації ви акцентували увагу на тому, що компанія не буде заробляти з кожного пристрій більше 5%, вам вистачає цих коштів на розвиток або ви чимось жертвуєте?
Ці 5 відсотків виходять від вартості пристрою, від його реальної вартості. І ми не хочемо багато заробляти на цьому, виставляючи високу маржу. Ми любимо всіх наших фанатів і прагне зробити для них наші пристрої максимально доступними, часом навіть реалізуючи спеціальні акції та знижки.
Ми не розглядаємо залізо як об’єкт заробітку. Для нас це просто платформа. Наприклад, наші телевізори та смартфони мають фірмову оболонку. Покупцям зручно користуватися сервісами, які ми надаємо. Xiaomi – це інтернет компанія, а не виробник заліза. Ми ніколи не заробляли багато грошей на хардверних частини.
Джерело Prostotech.com