NovaPay заблокувала грошові перекази на адресу клієнта “Нової пошти”. Українці скаржаться на те, що їхні кошти почали бокувати не лише банки, а й фінансова компанія NovaPay. Так, NovaPay заблокувала грошові перекази на адресу клієнта “Нової пошти”, гроші “зависли” на рахунку. Незважаючи на те, що клієнт надав необхідні документи для розблокування, доступ до коштів йому не повернули.
Про випадок із NovaPay розповів на сторінці “Нової пошти” у Facebook юрист Андрій Боганча. За його словами, 15 листопада його клієнт-підприємець дізнався, що більше не може отримувати перекази на своє ім’я через сервіс “Нової пошти” NovaPay.
“Блокування пройшло у рамках фінансового моніторингу. У відділенні “Нової пошти” кажуть, що потрібно надати документи, що підтверджують підприємницьку діяльність”, – пояснив адвокат.
Він зазначив, що того ж дня клієнт подав документи про діяльність ФОП (фізособи-підприємці, укр. – ФОП). Проте 17 листопада підприємцю повідомили, що документів замало.
“18 листопада подається друга заява з додатковими квитанціями про оплату податків та проханням повідомити, у чому конкретно полягають сумніви щодо підприємницької діяльності. Але повна тиша – ніхто не надає офіційних листів, не дзвонить із роз’ясненням”, – розповів юрист.
За його словами, весь цей час підприємницьку діяльність клієнта зупинено, а кошти, які “зависли” під час перекладу – заблоковані. Представники “Нової пошти” вже пообіцяли розібратися у ситуації.
Чому блокують рахунки та перекази
Українці вже давно почали стикатися з тим, що банки можуть раптово заблокувати кошти або вимагати документи, які б підтверджували джерело доходів. Такий обов’язок на фінустанови поклали ще кілька років тому, але систему досі налагоджують. І правила стосуються не лише банків. Наприклад, та сама NovaPay – це фінансова установа, яка є суб’єктом первинного фінмоніторингу. Тобто воно має сприяти тому, щоб виявляти надходження на рахунки коштів невідомого походження.
Наразі, за словами експертів, не існує єдиного суворого правила щодо суми чи регулярності платежів, які слід вважати підозрілими. Вони різні в різних банків та категорій клієнтів.
Загалом обов’язково перевіряти операції банк має лише на суму від 400 тис. грн. При цьому багато банків верифікують операції на суму від 150 тис. грн, але можуть заблокувати будь-яку суму, якщо вона видасться сумнівною.
Припинятися можуть операції, які відповідають типовому поведінці для певної категорії. Наприклад:
Невідповідність прибутків. Людина отримує зарплату 10-20 тис. грн щомісяця, а потім раптово намагається внести на рахунок 200 тис. грн.
Регулярні однотипні платежі Наприклад, людина щодня отримує певну суму коштів і переводить в готівку її в банкоматі. Або щодня по кілька разів отримує переклади від різних фізосіб. Така поведінка здасться банку дуже схожою на підприємницьку діяльність, яку не можна вести за допомогою приватних рахунків.