Нещодавно стало відомо про відносно несподіваний для публіки вихід Джонатана Айва (Jonathan Ive) з Apple. Однак, як повідомляє видання Bloomberg, на ділі процес розлучування провідного дизайнера з Купертинського компанією триває вже роки. Він очолював стабільну і згуртовану команду дизайнерів, які працювали над створенням привабливого зовнішнього вигляду пристроїв і ПО компанії Apple протягом більше двох десятків років. Але в останні три роки не менше шести важливих членів цієї команди покинули яблучну компанію.
Офіційний вихід визначає нову епоху. Пройшли часи, коли Apple кожні кілька років могла випускати продукти, які перевертають цілі категорії пристроїв – музичні плеєри, смартфони, планшети. Зараз компанія зосередилася на розвитку існуючого модельного ряду. Apple потрібен ще один хіт, але для цього потрібні фундаментальні технологічні новації, а не тільки відмінний дизайн від пана Айва і його команди. Один з інформаторів Bloomberg висловив тривожність моменту і повідомив, що ветерани Apple не хочуть просто випускати невеликі оновлення для поточного модельного ряду продуктів.
Акції Apple впали більш ніж на 10% з початку жовтня через побоювання бізнесу щодо зменшення попиту на iPhone і посилення торгової війни США і Китаю. «Новина про відхід Джоні Айва тільки підсилює хвилювання навколо Apple » , – написав аналітик Wedbush Securities Ден Айвс (Dan Ives) в записці для інвесторів.
Пробіжка по штаб-квартирі Apple Park, ще одному дітищу Джоні Айва, – ролик перед вересневої презентацією, 2018 рік
Пан Айв був керівником по дизайну таких продуктів, як iPhone, iPad, Apple Watch, Mac і iPod, які дозволили Apple, яка перебувала наприкінці 1990-х років на межі банкрутства, не просто вижити, але дорости до статусу першої приватної компанії з ринковою вартістю понад $ 1 трлн. Коли в 2011 році помер співзасновник Apple Стів Джобс (Steve Jobs), Джоні Айв став найважливішою людиною в компанії, який в кінцевому рахунку вирішував, які продукти Apple запустить, як вони будуть працювати і як будуть виглядати.
Команда дизайнерів Джоні Айва складалася приблизно з двох десятків чоловік, заняття яких сягали до дизайну дощок для серфінгу, автомобілів і навіть діджеїнгу по вихідним. Але після запуску Apple Watch у 2015 році пан Айв став поступово знімати з себе обов’язки. За словами інформаторів, нагляд за командою розробників Apple в останні роки зводився до того, щоб приходити в штаб-квартиру компанії всього пару раз в тиждень.
iPod в 2002 году (Mario Tama/Getty Images)
Приблизно в той же час Джоні Айв сказав в бесіді з New Yorker, що дуже, дуже втомився. Він сказав, що рік, що передував запуску Watch, був найскладнішим за весь час роботи в Apple. Лорен Пауелл Джобс (Laurene Powell Jobs), вдова Стіва Джобса і подруга пана Айва, припустила в бесіді з New Yorker, що, можливо, потрібна трохи інша, більш життєздатна і стійка, структура, що дозволяє утримати пана Айва в Apple.
Через приблизно три місяці Джоні Айва призначили директором з дизайну Apple: це дозволило перекласти постійний нагляд за групами розробників апаратного і програмного забезпечення на пару керівників, Алана Дая (Alan Dye) і Річарда Ховартом (Richard Howarth). Ще через два роки, в кінці 2017 го, Apple заявила, що пан Айв знову повернув собі частину керівних обов’язків, які раніше залишив.
Але, як повідомляється, він як і раніше навідувався в офіс лише пару днів в тиждень, а багато зустрічей і засідання стали проходити в Сан-Франциско. Це дозволяло керівникові уникати тривалих поїздок зі свого будинку в районі «Пасифік-Хайтс» в штаб-квартиру Apple в Купертіно (штат Каліфорнія). Іноді Джоні Айв зустрічався зі своєю командою на дому у співробітників, в готелях або інших місцях. Керівник проекту навіть влаштував офіс і студію в Сан-Франциско, щоб виконувати там більшу частину своєї роботи. Джоні Айв також частенько виїжав у Лондон, де виріс. Час від часу він пропускав презентації, пов’язані з запуском ключових продуктів Apple, що було немислимо всього кілька років тому.
Стів Джобс під час запуску оригінального iPhone (David Paul Morris / Getty Images)
Один з інформаторів зауважив, що пан Айв дуже довго займався виробництвом товарів: «Він пропрацював в Apple більше 25 років, і це дійсно важка робота. Для нього це були дуже напружені 25 років – просто прийшла пора зменшити оберти » . Як вважають члени команди дизайнерів, спочатку після відходу мало що зміниться, адже Apple ще кілька років буде працювати в тісному контакті з Джоні Айвом.
Але труднощі вимальовуються. Деякі коментатори стурбовані новим складом керівників в області дизайну. За словами Apple, тепер давній менеджер студії Еванс Хенкі відповідатиме за керівництво дизайнерів апаратних рішень. Він відмінний керівник команди, але, на думку одного з інформаторів, у Apple в даний час немає по-справжньому талановитих дизайнерів в команді керівників, і це проблема. Еванс Хенкі і Алан Дай будуть підкорятися Джеффу Вільямсу, ведущому операційному директору Apple. Хоча Вільямс – талановитий керівник, деякі вважають, що чергова зміна – лиш ще одна ознака перетворення Apple звичайну функціональну організацію.
«Команда розробників складається з найбільш творчих людей, але в даний час з’явився певний операційний бар’єр, якого раніше не було, – вважає один з колишніх керівників Apple. – Люди бояться бути новаторами » . Пан Айв звітував перед виконавчим директором Apple Тімом Куком (Tim Cook), а перед тим був підзвітний безпосередньо Стіву Джобсу. Вони регулярно обідали разом і гуляли по кампусу Apple в Кремнієвій долині, спокійно приймаючи дизайнерські рішення.
Гумористичний ролик Apple про створення коробки для піци командою її дизайнерів (коробка дійсно існує і давно використовується в кампусі)
«Більшість найсерйозніших суперечок в Apple відбулося між цими двома людьми під час їх спільних прогулянок, – зазначив співзасновник Nest Labs Метт Роджерс (Matt Rogers), який працював над ПО для iPhone і iPod в 2007-2010 роках. – За останнє десятиліття Джоні був одним з найвидатніших в середовищі вищого керівництва з точки зору створення продуктів. Хто замінить його на цій ниві? »
Час догляду Джоні Айва збіглося з висуненням Сабіха Хана (Sabih Khan) на посаду старшого віце-президента по поточній діяльності компанії. За словами одного зі співрозмовників Bloomberg, ця частина Apple останнім часом все активніше бере участь в ранніх стадіях розробки продуктів.
Наступним великим продуктом Apple можуть стати окуляри доповненої реальності. Дизайнерська команда Apple намагається перетворити цю зароджувану технологію в щось, здатне змінити повсякденне життя мільйонів людей – так само, як iPod в області музики, а iPhone – в секторі мобільних телефонів. Інформатори стверджують, що операційна команда Apple вже залучена до цього процесу, шукає постачальників і методи виробництва, хоча продукт ще не готовий.
Команда дизайнерів приймає цей серйозний виклик без багатьох ветеранів Apple в своїх рядах. Крістофер Стрінгер (Christopher Stringer) і Даніель Де-Юлій (Daniele De Iuliis), ключові заступники Джоні Айва, звільнилися кілька років тому, Деніел Костер (Daniel Coster) пішов, щоб очолити дизайнерський відділ GoPro в 2016 році. За останні шість місяців команда втратила ще трьох осіб: Джуліана Хеніга (Julian Hoenig), Ріко Зоркендорфера (Rico Zorkendorfer) і Міклі Сільванто (Miklu Silvanto).
Хоча кожен дизайнер Apple спеціалізується на конкретних продуктах, всі вони вносять вклад і в плани один одного. Тому втрата окремого дизайнера, на думку одного з колишніх керівників Apple, може бути дуже істотною для компанії. «У команди дизайнерів немає секретів один від одного, – підкреслив той же співрозмовник Bloomberg. – Вони всі в курсі, над чим працюють інші » .
Apple наймає молодих дизайнерів і збільшує обсяг команди. Наприклад, в наприкінці 2015 року було найнято Джо Тан (Joe Tan), засновник фірми Moreless. У нових людей більше енергії, а й догляд ветеранів шкодить, особливо якщо вони починають процвітати в області дизайну після відходу з Купертинівської компанії. У пана Айва, як повідомляє один з інсайдерів, було приблизно такий вислів: «Є два способи піти з Apple . Перший, хороший – зникнути і не привертати до себе увагу преси. І другий, поганий – залучити пресу. Якщо ви покинете Apple , а потім побудуєте Тадж-Махал, ми відрубаємо вам руки » . Цікаво, який спосіб вибрав сам Джоні Айв?
Мобільний оператор «Київстар» розширює свої можливості для абонентів і запровадив продаж номерів з новим кодом мережі – 077. Тепер ці номери можна придбати безпосередньо в магазинах оператора, що суттєво відрізняється від попереднього порядку, коли їх отримували лише у комбінації з послугою «Красивий номер».
Хто може купити номер з кодом 077 та як це зробити
Нова пропозиція «Київстар» орієнтована переважно на бізнес-клієнтів, але новий код може придбати навіть і простий клієнт. Ці номери доступні без додаткових послуг або доплат, що робить їх ще привабливішими для широкого кола і в тому числі для бізнес-користувачів.
Як підключити номер з новим кодом 077:
Зверніться до будь-якого магазину «Київстар».
Вам запропонують вибрати один із 10 варіантів номерів з кодом 077.
Оберіть потрібний номер зі списку.
Навіщо «Київстару» новий код 077 та які коди вже діють
На початку 2024 року Національна комісія з питань регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та поштового зв’язку (НКЕК) прийняла рішення дозволити оператору використовувати новий код 077. Дозвіл діє протягом 5 років і дозволить «Київстару» підключити до своєї мережі 10 мільйонів нових номерів, що необхідно для задоволення зростаючого попиту та забезпечення безперебійного надання послуг. НКЕК офіційно повідомила, що дозволяє «Київстару» використовувати код 077 для мобільного зв’язку з абонентською ємністю 10 млн номерів.
На даний момент «Київстар» використовує шість національних кодів мережі мобільного зв’язку:
Xiaomi активно розвиває виробництво електромобілів, ставши за рік восьмим у світі виробником за обсягами випуску. Щоб впоратися зі зростаючим попитом, компанія автоматизувала складання на своїх підприємствах у Пекіні, задіявши близько тисячі промислових роботів поряд з ІІ та системами машинного зору.
З одного конвеєра компанії сходить до тисячі машин на добу. Тобто кожні 76 секунд сходить одна нова машина. При цьому на повну потужність працюють уже два складальні підприємства, а третє готується до запуску. На заводі Xiaomi у Пекіні випускаються седани SU7 та нещодавно представлений кросовер YU7. Саме SU7 дозволив бренду обійти Tesla Model 3 з продажу у Китаї, реалізувавши близько 256 тисяч автомобілів за минулий рік. YU7 націлений на вищу планку: конкуренцію з Tesla Model Y, який 2023-го розійшовся в країні тиражем понад 440 тисяч екземплярів.
Виробничий комплекс займає 720 тисяч квадратних метрів і включає все – від штампування кузовних деталей до фінального складання та випробувань. Xiaomi застосовує передове лиття великогабаритних алюмінієвих елементів, замінюючи 72 зварні деталі однією монолітною панеллю. Це знижує кількість зварювальних точок і вдвічі прискорює збирання. Подібну технологію раніше застосовували Tesla та Toyota.
Замість класичного конвеєра Xiaomi використовує автономні візки для переміщення машин цехами. Кожна стадія складання супроводжується роботизованими операціями та візуальним контролем якості за допомогою лідарів та ІІ. Такий підхід дозволяє компанії швидше масштабувати випуск та конкурувати з досвідченішими гравцями, включаючи Tesla.
Компанія Xiaomi випустила на ринку Китаю нову стельову сушарку для білизни Mijia Smart Clothes Dryer 2 Pro. Пристрій виконано в ультратонкому корпусі товщиною всього 9,5 см, а в зібраному стані її елементи забираються всередину конструкції, утворюючи на стелі простий світильник.
Xiaomi оснастила сушарку вбудованим блоком зі 120 світлодіодами повного спектру (Ra97) і яскравістю 2200 люмен, який може служити основним джерелом світла в приміщенні. Світильник підтримує регулювання яскравості та колірної температури за допомогою мобільного додатка, а також відповідає стандартам безпеки TÜV RGO.
Система сушарки складається з 94 місць для сушіння, включаючи 40 відкритих слотів для підвішування, 20 напрямних для висувних штанг, 32 гаки, що обертаються, і дві штанги для великих виробів. За словами компанії, сушарка здатна витримувати до 35 кг білизни завдяки стрижням з алюмінієвого сплаву та дротам із нержавіючої сталі.
Усередині сушарки встановлений безшумний двигун із вертикальним ходом до 1,1 м. Систему можна керувати за допомогою програми Mi Home, голосового помічника Xiao Ai або пульта ДК. Підтримка HyperOS дозволяє сушарці інтегруватися в систему розумного будинку та синхронізуватися з роботою інших пристроїв.
Є функції безпеки, серед яких автоматична зупинка при зіткненні з перешкодами, захист від відскоку та автоматичне втягування у разі простою.
Xiaomi Mijia Smart Clothes Dryer 2 Pro обійдеться у $251.