Польські водії знайшли хитрий спосіб уникати штрафів за перевищення швидкості, використовуючи геополітичні труднощі та прогалини в законодавстві. Про цей метод повідомило польське видання Rzeczpospolita.
Порушники, зокрема мотоциклісти, яких зафіксували дорожні камери, часто стверджують, що за кермом перебував громадянин України. Цей підхід став популярним серед мотоциклістів, оскільки їхні обличчя приховані шоломами, що ускладнює їх ідентифікацію.
Нові камери, встановлені на дорогах Польщі, фотографують задню частину транспортного засобу і його номерний знак. Власника автомобіля згодом просять вказати, хто був за кермом під час порушення. Однак хитрі водії зрозуміли, що польська поліція не може ефективно розслідувати справи за участю громадян, які не належать до ЄС, через труднощі з їхньою ідентифікацією.
Польська поліція визнає, що не має налагодженої системи обміну інформацією про водіїв з країн, які не входять до ЄС, таких як Україна або Білорусь. Через це багато справ закриваються, оскільки встановити особу порушника неможливо. Статистика свідчить, що водії з країн, які не є членами ЄС, не сплатили штрафів на суму близько 20 мільйонів злотих.
Однак це не такий простий спосіб уникнути відповідальності. Відмова назвати справжнього водія тягне за собою штраф від 800 до 8000 злотих, залежно від тяжкості правопорушення. Крім того, подання неправдивих даних є кримінальним злочином, що карається позбавленням волі на термін до трьох років, згідно зі статтею 233 Кримінального кодексу Польщі.
Юридичні експерти застерігають, що такі дії можуть мати серйозні наслідки. “Це ризикована гра. Сьогодні ви уникнете штрафу, а завтра можете постати перед судом за надання неправдивих свідчень”, – попереджає адвокат Анджей Ковальський.
Польська влада шукає рішення для цієї проблеми. Одним із варіантів є надання прикордонній службі доступу до системи CANARD, що дозволить стягувати штрафи при перетині кордону. Однак це рішення не вирішує питання з фіктивними українськими водіями.