У мережі знову випливли документи компанії Cox Media Group: медіаконгломерат стверджує, що слухає користувачів через мікрофони пристроїв і продає ці дані рекламодавцям. Насправді, заяви CMG не виглядають правдоподібними.
Активний шпигунство
У презентації Cox Media Group, яку опублікувало інтернет-видання 404media, йдеться про програму Active Listening. Вона включає розумні пристрої, які можуть фіксувати дані про наміри в реальному часі, прослуховуючи розмови.
Що, якби ви могли націлюватися на потенційних клієнтів, які обговорюють потребу у ваших послугах у повсякденних розмовах? Ні, це не епізод Чорного дзеркала. Це голосові дані.
цитата з презентації CMG
У матеріалах також згадуються партнерські відносини CMG із Google, Amazon та Meta. Усі три корпорації випускають техніку із вбудованими мікрофонами: смартфони, всілякі аксесуари розумного будинку, шоломи віртуальної реальності тощо. Презентація підштовхує до висновку, що саме техногіганти поставляють CMG ті самі голосові дані.
Запис у блозі Cox Media Group від листопада 2023 року говорить, що «прослуховування на телефонах та розумних пристроях законне». І нібито власники апаратів самі дозволили відстеження, коли погодилися з «багатосторінковими умовами використання», що пропонують ті чи інші додатки під час встановлення. Зараз ця нотатка видалена.
CMG не розкриває принципу функціонування Active Listening. Згадується лише, що голосові дані надходять від 470 партнерів, а за їх аналізі застосовується штучний інтелект. Оброблена інформація використовується для націлювання рекламних оголошень. Послуга коштує 100 доларів на день за геопозиціонування реклами для користувачів у радіусі 16 км від заданої точки.
Що тут не так
У презентації CMG не уточнюється рівень співпраці з Google, Amazon та іншими технологічними компаніями. При цьому медіаконгломерат, який володіє багатьма газетами, теле- та радіостанціями, очевидно, користувався послугами партнерів для реклами своїх майданчиків.
Але чи бере участь Google та інші у схемі з Active Listening? Представники Google та Amazon це спростували. А в Meta уточнили, що у презентації CMG компанія згадується виключно як генеральний рекламний партнер.
Cox Media Group не розкриває, як звичайні споживчі пристрої розшифровують або надсилають на зовнішній сервер багато гігабайт аудіоданих. Різке зростання споживання інтернет-трафіку або обчислювальних ресурсів легко виявити, особливо у разі невимогливих до заліза та трафіку колонок та інших рішень для розумного будинку. Вперше про Active Listening широкому загалу стало відомо наприкінці 2023-го. За цей час, напевно, знайшлися б докази роботи технології на реальних гаджетах.
У заяв про законність Active Listening теж немає жодних підстав. Зокрема, закони Каліфорнії прямо забороняють записувати та прослуховувати конфіденційні повідомлення без згоди всіх залучених сторін. Навіть якщо власник конкретного пристрою свідомо дозволив прослуховування, CMG не має права використовувати записи розмов цієї людини з іншими особами.
Експлуатація голосових даних для таргетування реклами – це давно не новина. 2022-го Amazon зізналася, що налаштовує оголошення в тому числі на базі взаємодій користувачів з асистентом Alexa. Але співробітники CMG наголошують, що будь-якої миті знають, про що говорять люди. Тобто відбувається подібне не лише після навмисної активації мікрофона.