Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері електронних комунікацій (НКЕК), зобов’язала всіх мобільних операторів до 1 лютого 2025 обладнати свої станції зв’язку додатковими джерелами живлення, щоб гарантувати користувачам 10 годин роботи мережі без світла.
Мобільні оператори заявили, що дані вимоги неможливі і розповіли, що в середньому зараз вони готові тільки до чотирьох годин роботи без світла.
Наскільки готова мережа “Київстар”
Директор “Київстару” Олександр Комаров розповів, що в них є приблизно 15 тисяч ключових станцій, які забезпечують звʼязок. На них розміщені базові станції — приблизно по чотири на кожному такому майданчику. Середнє споживання одного — 6-8 кВт на годину.
“Щоб забезпечити безперервну роботу базових станцій протягом 10 годин потрібні значні ресурси. Наш поточний стан: 60% майданчиків можуть працювати більше 4 годин без світла, а 40% майданчиків можуть працювати 2-3 години. Мета, яку ми поставили перед собою – це робота всієї мережі 4- 6 годин у разі блекаутів“ – каже Комаров
Також він додав, що виконати вимоги НКЕК на безпереривну роботу до 10 годин у разі відключення електроенергії поки неможливо. Основні фактори це недостатньо часу на встановлення додаткових джерел живлення, а також відсутність фахівців з обслуговування акумуляторних батарей і генераторів.
“За приблизними підрахунками, необхідно буде найняти пару тисяч додаткових працівників, які повинні обслуговувати генератори та акумулятори, яких не можна забронювати, що робить цей процес дуже важким“ – зазначив Комаров
Яка готовність lifecell
В lifecell кажуть, що вони мають понад 10 тисяч ключових станцій по країні. Більше половини з них оснащені новими літієвими батареями, які можуть підтримувати роботу базової станції близько 4 годин на одному заряді.
Крім того, lifecell підключив понад 1700 базових станцій до генераторів — це техніка партнерів. Завдяки такому живленню можна тривалий час підтримувати роботу обладнання після виснаження батарей, проте про безперебійний і швидкий мобільний інтернет за таких умов не йдеться.
«Більшість наших користувачів можуть спілкуватися під час планових і аварійних відключень електроенергії. Звичайно, якість зв’язку в ці періоди не порівняти зі стандартною ситуацією, коли є електроенергія, тому що мережі операторів зв’язку будуються зі стаціонарними джерелами живлення. підтримка автономних джерел – фактично це форс-мажорна ситуація», – йдеться в повідомленні служби новин lifecell.
Як до відключень підготувався Vodafone
Директор з комунікацій Vodafone Україна Вікторія Рубан зазначила, що в Україні компанія має «десятки тисяч» базових станцій. Тільки в Київській області близько 2,5 тисячі.
Усі базові станції оснащено новими літій-залізо-фосфатними акумуляторами, які мають тривалий термін служби та швидку зарядку (трохи більше години). Більшість станцій (у Vodafone говорять про понад 50%) зможуть працювати без світла 4-6 годин. Тривалість залежить, зокрема, від кількості активних користувачів у мережі та від того, наскільки інтенсивно вони використовують з’єднання.
Окрім акумуляторів, Vodafone також розглядає можливість встановлення дизель-генераторів на ключових об’єктах зв’язку та намагаються зарезервувати електроживлення на найважливіших об’єктах.
Також читайте:
Київстар, Vodafone і Lifecell вирішили порадувати українців дешевими тарифами.
Lifecell, Vodafone та Київстар: що пропонують мобільні оператори до 350 гривень.