Оформлення відстрочки через застосунок Резерв+ значно спростило життя багатьом українцям. Але тепер цей процес матиме нові умови. Якщо вам була автоматично надана відстрочка через електронний кабінет, будьте готові: у певних випадках вона може бути так само автоматично скасована.
Ці зміни пов’язані з нововведеннями Кабінету Міністрів, які затвердили постановою №1558 від 31 грудня 2024 року.
З початку цього року застосунок “Резерв+” інтегрували з іншими державними реєстрами, зокрема з Єдиною державною електронною базою з питань освіти (ЄДЕБО). Це дозволило автоматично підтверджувати право на відстрочку для багатьох категорій, наприклад: студентів, багатодітних батьків та людей з інвалідністю.
Але тепер у випадках, коли дані про право на відстрочку не підтвердяться через перевірку у державних базах або реєстрах, така відстрочка може бути автоматично скасована.
Як працює нова система:
- Перевірка проходить через державні бази. Дані про військовозобов’язаних перевіряються автоматично за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
- Виявлення невідповідностей. Якщо система знаходить, що у вас немає законних підстав для відстрочки (наприклад, змінився статус чи дані застаріли), ваша відстрочка буде скасована.
- Сповіщення. Інформацію про скасування відстрочки ви отримаєте через електронний кабінет у Резерв+, електронну пошту чи поштове повідомлення на вашу зареєстровану адресу.
Що робити, якщо відстрочку скасували
Якщо вашу відстрочку скасували через відсутність актуальних даних у реєстрах, вам потрібно зв’язатися з територіальним центром комплектування (ТЦК). Потрібно буде надати підтвердні документи, які засвідчують право на відстрочку, наприклад, довідку про навчання чи інші відповідні документи.
Не забувайте стежити за повідомленнями у додатку “Резерв+”, адже людину, яка має право на відстрочку можуть мобілізувати, якщо вона вчасно не реалізувала своє право або відбулася якась плутанина в реєстрах.