Мобільний зв’язок може подорожчати вже найближчим часом, про це заявляють представники Vodafone та lifecell. Головною причиною називають зростання цін на енергоносії та збитки, які зазнали за час бойових дій.
При цьому остаточні цифри залежатимуть від того, скільки коштів оператори витратить на відновлення пошкодженої інфраструктури та придбання обладнання.
Крім того, компанії зазнають збитків і у зв’язку із знеціненням гривні. Плата операторам-партнерам за міжнародний роумінг провадиться в іноземній валюті. Оператори купують її у банків за комерційним курсом, який на 10% вищий за офіційний.
Що кажуть у Vodafone
У Vodafone не відкидають підвищення тарифів, але запевняють, що ціни зміняться не в рази, а на кілька відсотків. Таким чином, у них буде закладено кошти, які раніше не були передбачені у собівартості — постійні роботи з відновлення мережі та заміни обладнання, різке збільшення кількості виїздів на аварії та зростання вартості пального, що забезпечує ці виїзди та іншу необхідну логістику.
На сьогоднішній день Vodafone оцінює лише збитки, пов’язані з необхідністю відновити пошкоджену мережу, у 1,5 мільярда гривень.
Однак є й інші макрофактори, серед яких:
зміна профілю споживання, голосовими послугами користуються набагато менше, а інтернетом набагато більше;
змінилася географія споживання: масова міграція зі сходу на захід та з міст у села ставить нові завдання будівництва мережі.
Як зазначається, компанія посилюватиме мережу на заході України, закриватиме білі плями у сільській місцевості, адже з підвищенням використання мобільного інтернету та збільшенням кількості користувачів 900-го діапазону стає мало. За період військових дій компанія встановила понад 1600 нових базових станцій.
У lifecell скаржаться на абонентів
Про те, що незабаром мобільний зв’язок може подорожчати, заявили і в lifecell.
«Зростання тарифів у 2022 році, найімовірніше, відбудеться. Зростання ціни на енергоносії та оренду, збільшуються операційні витрати, скорочується абонентська база», – розповів директор з розвитку та підтримки мереж компанії Володимир Кабаненко.