Чиновники Тайваню розповіли про стеження та вбудований цензор у пристроях Xiaomi. У вересні минулого року вибухнув невеликий скандал, коли Міністерство оборони Литви закликало користувачів відмовитися від покупки китайських смартфонів. Причина — стеження та збирання конфіденційної інформації, а також цензура. Як приклад вони навели смартфони Xiaomi, всередині яких було виявлено вбудований цензор, що фільтрує запити неугодні владі Китаю, а також було виявлено активність, коли дані йшли на сервер компанії в Сінгапурі.
Тоді Xiaomi виступила із заявою, спростувавши звинувачення у стеженні та заявила, що вбудований цензор не діє на моделях, що розповсюджуються за межами Китаю. Та історія потроху забулася, але згадати її змусила Національна комісія з комунікації (NCC) Тайваню. Цього тижня вона виступила із заявою, де розповіла, що виявила вбудовані інструменти цензури у Xiaomi Mi 10T 5G, які продаються на території цієї країни.
За словами тайванських експертів, із серверів globalapi.ad.xiaomi.com на смартфони Xiaomi можна завантажити програму MiAdBlacklisConfigur, використовуючи для цього сім штатних програм. Її завдання – цензурування запитів та блокування посилань на сайти, які не потрібні Пекіну. Наприклад, блокування відбувається на запити зі словами “незалежність Тайваню”, “вільний Тибет”, “події на площі Тяньаньмень” та інші запити.
Зі свого боку Xiaomi заявила, що “ніколи не обмежувала і ніколи не буде” обмежувати, блокувати або збирати дані, коли користувачі виконують пошук, здійснюють дзвінки, переглядають Інтернет або використовують сторонні комунікаційні платформи та програмне забезпечення. За її словами, програма MiAdBlacklistConfig управляє платною рекламою програм Xiaomi.
А ще утиліта захищає користувачів від неприйнятного контенту, такого як розпалювання ненависті або зображення насильства, сексу та інформації, яка може бути образливою для місцевих користувачів. Таке програмне забезпечення широко використовується виробниками смартфонів та платформами соціальних мереж, йдеться у повідомленні з посиланням на рекламну політику Facebook та Google.