Сьогодні у нас цілком міг би вийти огляд ігрової консолі PlayStation 5 – без перебільшення однією з найбільш очікуваних новинок цього року, але поки його публікація трохи зсувається. Перша відправлена нам на тест консоль зависла на складі «Нова Пошта» на 7 днів, а потім виявилося, що вона пропала.
Ще 26 листопада нам в редакцію відправили на огляд PlayStation 5 через одного з українських партнерів, і вже на наступний день 27 числа тестова консоль повинна була бути в редакції – це була адресна доставка по Києву. Я дізнався про це тільки 1 грудня через листи від прес-служби PlayStation в Україні, так як в додатку «Нова Пошта» посилка не була підписана і я не надав їй значення. У списку у мене майже завжди є кілька отримань, в основному документів, а перед Новим роком до редакції також іноді відправляють сувеніри. Тому про що зависла посилці я просто на пару днів забув. Тим більше, що в програмі «Нова Пошта» відправлення весь цей час знаходилося на складі на вулиці Бережанська. Все виглядало так, як ніби перед новорічними святами компанія не встигає обробляти потік посилок.
Один з вдалих рішень в доставці компанії «Нова Пошта» складається у відправці користувачеві повідомлень, коли посилка відправляється, і коли вона прибуває в відділення. Але, на жаль, якщо відправлення спізнюється, то про це зараз ніхто не повідомить. Я не знаю чи відслідковує компанія затримки у себе на складі, але сучасні системи автоматизації вміють «бачити», що виїхало вчасно, а що – ні. Відповідно, клієнт міг би отримувати повідомлення про те, що з його посилкою все в порядку і вона просто затримується. Ну або навпаки, що пошук на складі не дав результату і вона загубилася.
Але поки виходить, що якщо посилка не приходить вчасно, то про це доводиться турбуватися самому клієнту. Цим я і зайнявся, звернувшись в компанію «Нова Пошта». На той момент здавалося, що ситуація може обернутися в забавну історію, наприклад, якщо консоль приїде до нас розпакованої і виявиться, що співробітники складу не втрималися і вирішили тиждень пограти. У компанії запевнили, що це виключено і запевнили, що посилку доставлять найближчим часом.
Але сталося по-іншому, 2 грудня я зайшов в додаток «Нова Пошта» та побачив інформацію про відмову отримання. Наче мені привезли PS5, а я не захотів її забирати. Знову звернувшись в компанію, мені пообіцяли вирішити це питання, але не змогли пояснити, чому посилка не приїхала. У цей момент вже стало зрозуміло, що вона швидше за все і не приїде.
Вранці 3 грудня ця підтвердилося дзвінком з підтримки «Нова Пошта», молода людина вибачився і повідомив, що посилки з PS5 немає і компанія витратить пів дня на вивчення камер відеоспостереження на складі, щоб зрозуміти, як вона пропала. І дійсно, після двох годин дня мені знову зателефонували. Співробітник служби доставки швидко сказав: «вибачте, вашої посилки немає, пишіть претензію». Перед тим, як він поклав трубку, я ледве встиг запитати з приводу камер відеоспостереження. Було цікаво дізнатися, чим закінчилося їх вивчення протягом декількох годин. Але відповідь розчарував, виявилося, що на цьому складі немає камер. Пізніше в компанії мені уточнили, що це нове приміщення, в якому їх просто ще не встигли встановити і роботи по установці закінчаться в найближчі дні.
Я не знаю всіх внутрішніх процесів «Нова Пошта», але мені здається, що виключати людський фактор ніколи не можна, тим більше, коли мова йде про пересилання та зберігання цінних речей. Тому навіть тимчасова відсутність камер відеоспостереження на складі такої великої компанії виглядає досить безтурботно.
Я звернувся в «Нова Пошта» з проханням відповісти на ряд питань, які виникли у мене у зв’язку з зниклої посилкою, привожу відповіді на них нижче:
Як часто зі складів НП пропадають посилки клієнтів?
На даний момент 99,97% посилок ми доставляємо вчасно в цілості й схоронності. На жаль, зрідка трапляються форс-мажорні ситуації. Всі подібні випадки ми розглядаємо індивідуально, встановлюємо причини і вживаємо заходів для усунення проблеми.
Чи справді на деяких складах компанії немає відеоспостереження і відстежити зниклу посилку можна?
Всі наші приміщення оснащені відеокамерами. Винятком можуть бути нові об’єкти, які тільки введені в експлуатацію. Даний випадок стався на одному з таких складів, найближчим часом там будуть встановлені відеокамери.
Скільки людей зазвичай працює на такому ж складі НП, з якого зникла наша посилка?
У Новій пошти є різні інфраструктурні об’єкти і кількість співробітників, що працюють на них, залежить від розмірів самого об’єкта. На інноваційних терміналах компанії працює від 300 до 800 чоловік, на логістичних депо кількість співробітників варіюється від 30 до 130 в Києві, в менших містах – це 10-15 чоловік.
Чи є у компанії внутрішня служба безпеки, яка розслідує пропажу посилок? І якщо винних знаходять, то передають їх поліції або просто звільняють?
Звичайно, у нас є служба безпеки і ми проводимо розслідування по кожному конкретному випадку. Якщо встановлено факт провини співробітника його звільняють з компанії і справу передають до поліції.
Чи завжди компанія виплачує компенсацію за втрачені посилки?
Компанія завжди виплачує компенсацію відповідно до оціночної вартості відправлення. Тому ми просимо клієнтів завжди вказувати реальну вартість посилки, щоб в разі форс-мажору отримати компенсацію в повному розмірі.
***
Зазначу, що потрапляти навіть в ті 0,03% втрачених посилок, про які заявляє «Нова Пошта», не дуже приємно, разом з ними ви як мінімум втрачаєте час. Тому сподіваюся, що компанія допрацює систему відстеження посилок і клієнти будуть швидше дізнаватися про втрату, відповідно зможуть не витрачати час на очікування і швидше отримувати свою компенсацію. До слова, про останню – завжди варто страхувати свої відправлення на повну вартість, адже від подібних ситуацій ніхто не застрахований.
Велике спасибі PlayStation Україна, на щастя, до редакції приїхала інша тестова консоль і ми вже почали готувати огляд.