TikTok – одна з найпопулярніших в світі (особливо серед підлітків) соціальних платформ. Центральний елемент соцмережі – стрічка рекомендацій для користувачів. За аналогією з популярними соціальними сервісами та додатками на зразок Facebook, Twitter і Instagram в TikTok за підбір потенційно цікавого контенту відповідають спеціальні алгоритми. І ось зараз розробники розповіли деякі подробиці про те, як влаштована ця система.
Система рекомендацій TikTok своїм пристроєм багато в чому схожа на систему YouTube, яка відслідковує поведінкові особливості і дії користувача.
Отже, на формування стрічки в TikTok впливають такі ключові фактори:
- Вирішення проблеми – лайки, репости, підписки, коментарі, створювані відео, а також ролики, відмічені як нецікаві
- Різні дані з відео – назви, звуки, хештеги і ефекти
- Налаштування пристрою і профілю. Наприклад, настройки мови, геолокації і тип пристрою.
У той же час розробники уточнюють, що налаштування пристрою і облікового запису отримують меншу вагу в системі рекомендацій в порівнянні з іншими точками даних і метриками.
Систему рекомендацій TikTok вважають однією з кращої. Власне, успіх TikTok і його вибухове зростання визначила саме ця система рекомендацій, яка дуже добре підлаштовується під інтереси користувача, підбираючи відповідний контент. Але є у хвалену «тіктоковской» системи рекомендацій і недоліки, про які розробник прямо говорить в недавніх одкровеннях.
«Одна з проблем, пов’язаних з механізмами рекомендацій, полягає в тому, що вони можуть ненавмисно обмежити ваш досвід – те, що іноді називають« міхуром фільтрів », – йдеться в повідомленні. «Введення оптимізацій для персоналізації і [підбору] релевантного контенту пов’язане з ризиком відображення все більш однотипного контенту. Ми серйозно ставимося до цієї проблеми, оскільки підтримуємо нашу систему рекомендацій ».
Тобто, якщо користувач не направив алгоритми в потрібну сторону, то може не отримати контенту по тій або іншій потенційно цікавої теми або події.
У своєму пості TikTok піднімає проблему «міхура фільтрів» як один з головних викликів. Мета в тому, щоб покінчити з повторюваним одноманітним контентом і показувати більше різних відео. Окремо в компанії виділяють вкладку «Для вас», відзначаючи, що там «зазвичай не показують два відео поспіль, знятих з однаковим звуком або одним і тим же творцем». У той же час оглядач The Verge стверджує, що на практиці все працює не так добре, як на словах. Йому попалося три або чотири відео поспіль, що використовують одну і ту ж популярну пісню для популярного тренда в додатку.
Ще одна проблема, якої розробники активно займаються, це різного роду потенційно небезпечний контент, здатний надати руйнівний вплив на певні категорії глядачів, наприклад, на дітей. Це та ж проблема, з якою YouTube зі змінним успіхом бореться вже дуже давно. Загалом, є над чим працювати.
На офіційному сайті компанії за посиланням нижче є більш докладні рекомендації, як краще налаштувати свою стрічку, щоб отримувати саме те, що потрібно (спочатку стрічка користувача формується на основі зазначених при реєстрації категорій, наприклад, «Домашні тварини» або «Подорожі»). І в цілому радує, що компанія розкриває одну зі своїх конкурентних переваг. Як уже було відзначено вище, TikTok – одна з найпопулярніших в світі соцмереж. У той же час вона є самою трендової і швидкозростаючою.