ChatGPT на базі мовної моделі GPT-4 здатний краще змінювати переконання людей, ніж середньостатистична людина. Такої думки дійшли автори нового дослідження EPFL у Лозанні, Швейцарія. Чим більше ШІ знає інформації про конкретну людину, тим краще вона може переконувати співрозмовника та використовувати ефективніші психологічні прийоми.
У дослідженні взяли участь 820 осіб. Автори експерименту опитували людей про їхнє ставлення до різних явищ і сучасних тенденцій, починаючи з тим з низьким емоційним забарвленням і закінчуючи складними політичними темами, які порушують питання абортів, расової нерівності та інших гострих дилем.
Потім піддослідним запропонували взяти участь у серії п’ятихвилинних текстових дебатів проти інших людей, а також проти чат-бота. Після цього учасників експерименту знову опитали з метою дізнатися, чи змінилася їхня думка в результаті розмови.
З’ясувалося, що між людьми дебати лише зміцнювали їхні позиції, знижуючи ймовірність того, що вони можуть змінити думку опонента. У чат-бота, навпаки, вдалося краще переконувати людей. ChatGPT зумів змінити думку піддослідних на 21% ефективніше.
Далі дослідники почали надавати учасникам та ШІ невелику демографічну інформацію про їхніх співрозмовників — стать, вік, расу, освіту, статус зайнятості та політичну позицію. З’ясувалося, що ШІ зміг використати ці дані з більшою користю, завдяки чому дебати за участю чат-бота були на 81,7% ефективнішими порівняно з дебатами між двома людьми.
Leave a Comment