В результаті фінансового моніторингу, ПриватБанк може блокувати картки та закривати всі рахунки своїх клієнтів. Так на сайті Мінфіну своєю історією поділилися один із клієнтів банку.
Клієнт Приватбанку звернувся на гарячу лінію фінустанови, щоб дізнатися причини блокування його рахунку, працівники не змогли відповісти відразу та запропонували зачекати 14 днів для вияснення ситуації. Через два тижні клієнт банку отримав електронний лист, де зазначалось, що ПриватБанк переглядати та пояснювати своє рішення не буде.
Клієнт був обурений, адже замість прозорих дій, попередження про можливі проблеми з рахунком, банк без пояснень розірвав договір та навіть не надав змоги виправити ситуацію.
У ПриватБанку у відповідь повідомили, що дотримуються законів та актів НБУ, зокрема зазначили: «Керуючись чинним законодавством, банк як суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний: забезпечувати виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, до початку та в процесі їх проведення. При розірванні ділових відносин клієнту надається можливість отримання власних коштів».
Отже, зараз під обов’язковий фінансовий моніторинг підлягають:
· операції з готівкою;
· операції, що не типові для клієнтів та суми, що перевищують 400 тис грн;
· трансакції за участі РЕР (суспільних осіб – чиновників та депутатів усіх рівнів);
· операції, здійсненні ФОП чи юридичними особами, що зареєструвалися менше 3 місяців тому.
Також, як повідомили в НБУ, перевіряти або призупиняти тепер мають і пов’язані між собою трансакції. Такими, наприклад, можуть бути роздроблені на частини перекази, щоб не перевищити встановлений ліміт.
Leave a Comment