У період локдауна традиційно активізуються бажаючі незаконно заробити на довірливих громадянах. Компанія Vodafone Україна склала рейтинг з п’яти найпоширеніших шахрайських схем, на які можуть попастися користувачі мобільного зв’язку.
Велика частина представлених схем далеко не нова, але люди продовжують на них потрапляти. Серед них також є сценарії з новими сюжетами на тему пандемії.
1 Ви отримуєте SMS про списання грошей з карти, хоча ніяких транзакцій не скоювали. У тексті повідомлення є номер служби підтримки, на який і передбачається, що ви зателефонуєте. По телефону вас почнуть «обробляти» з метою виманити цінну інформацію: номер карти, зазначену на ній дату, код CVV або CVC. На що звертати увагу: Повідомлення дуже схоже на ті, що ви отримуєте від банку, однак, воно відправлено, як правило, зі звичайного номера телефону, також воно може містити граматичні помилки.
2 На ваш телефон приходить SMS, що ваша банківська карта заблокована, і потрібно звернутися до служби підтримки / безпеки. Далі – схожа схема з обманом по телефону, як і в першому випадку. На що звертати увагу: ніяка служба банку не має права запитувати у вас таку інформацію як номер карти, дату і код CVV (CVC). Крім того, практично на кожній банківській картці вказаний справжній номер телефону call-центру банку, за яким ви завжди можете зателефонувати і уточнити інформацію стосовно свого рахунку.
3 Классіческая схема – ви отримуєте SMS з інформацією про те, що щось виграли – автомобіль, квартиру, гроші і т.п. У тексті повідомлення вказано номер телефону, за яким у вас неодмінно почнуть виманювати різного роду інформацію. На що звертати увагу: рятує звичайна логіка – згадайте, чи дійсно ви брали участь в якомусь розіграші? І другий момент – отримання SMS має насторожити, так як зазвичай організатори конкурсів дзвонять переможцям, а не відправляють SMS.
4 Шахраї дзвонять вам під виглядом медичних працівників і повідомляють, що ваш родич захворів коронавірусів і перебуває у важкому стані, для чого потрібні ліки і госпіталізація. Засоби просять терміново перерахувати на свій рахунок. Є також схожа схема, але в цей раз абонента звинувачують в порушенні карантину і вимагають сплатити штраф. На що звертати увагу: як правило, подібні дзвінки надходять вночі, і розмова будується таким чином, щоб ви не встигли навіть збагнути, що до чого. Зупиніться, уточніть, представник якого установи вам дзвонить. У випадку з «родичем» попросіть того до телефону або зв’яжіться з ним самостійно за його номером.
5 На темі коронавируса також побудовані шахрайські схеми з продажу медичних масок, щеплень від Covid-19 і навіть довідок з негативним або позитивним тестом. У багатьох випадках продавець вимагає повну або часткову передоплату за свої послуги або товари перед відправкою. Після оплати ніякої товар нікуди не вирушає, а якщо «покупка» сталася через онлайн-платформу, то покупця там блокують. На що звертати увагу: взагалі продаж таких товарів і послуг з рук уже не виглядає чимось правдоподібним. А якщо продавець вимагає гроші до відправки продукту, це повинно викликати підозри. Vodafone проводить системну роботу, щоб зменшити ризики шахрайства, спрямовані, як правило, на клієнтів банків.
Крім внутрішніх інструментів, які запобігають можливість заволодіти SIM-картою клієнта, компанія розробила і пропонує банкам спеціалізований продукт на основі власної дата аналітики, який допоможе банкам захистити гаманці своїх клієнтів – антіфрод сервіс «IMSI Check». Щоб попередити можливі спроби шахрайства, Vodafone також підтримує інформаційну кампанію Нацбанку з протидії платіжному шахрайства # ШахрайГудбай, допомагаючи в поширенні інформації про загрози шахрайства.
Leave a Comment