Amazon офіційно увійшла в космічну гонку супутникового інтернету, запустивши перші 27 супутників проєкту Kuiper. Це початок масштабної ініціативи вартістю $10 млрд, яка має забезпечити глобальний широкосмуговий інтернет-доступ, зокрема в сільські райони, де зв’язок або відсутній, або нестабільний.
Проєкт передбачає створення угруповання з 3 236 супутників на низькій навколоземній орбіті. Мета — скласти пряму конкуренцію Starlink, супутниковій мережі компанії Ілона Маска SpaceX, яка вже вивела на орбіту понад 8 000 супутників (і активно використовує понад 6 000 з них), обслуговуючи понад 5 мільйонів користувачів у 125 країнах.
Запуск Kuiper відбувся 28 квітня з майданчика на мисі Канаверал за допомогою ракети Atlas V. Це був перший з низки запусків, запланованих Amazon, яка вже уклала контракти на 83 майбутніх місії з ULA, Arianespace та Blue Origin — найбільше замовлення на запуск супутників в історії.
За правилами Федеральної комісії зі зв’язку США (FCC), Amazon повинна запустити щонайменше 1 618 супутників до середини 2026 року, аби не втратити ліцензію.
Попри відставання від Starlink за кількістю супутників і темпами запуску, Amazon вірить у переваги Kuiper. Компанія спирається на свій багаторічний досвід у розробці споживчих пристроїв і хмарної інфраструктури. Уже представлено антену-термінал розміром з планшет — ціна буде менш ніж $400.
Голова ради директорів Amazon Джефф Безос переконаний у перспективах цієї ініціативи.
“Попит на інтернет ненаситний. На ринку знайдеться місце для багатьох переможців. Starlink буде успішним, і Kuiper теж“, — зазначив він у коментарі Reuters.
Leave a Comment