Під час тривалого відключення електроенергії в Україні багато користувачів зіткнулися з поганою якістю зв’язку або його повністю відсутністю. Після цього в уряді зобов’язали всіх мобільних операторів забезпечити якісний зв’язок під час відключення електроенергії протягом 10 годин.
Самі мобільні оператори заявили, що реалізація даних вимог дуже складана, а подекуди майже неможлива, адже мова іде не тільки про значні фінансові ресурси, а й про додатковий людський ресурс.
Серед ускладнень оператори назвали:
- Найм понад 10 тисяч додаткових працівників, які повинні обслуговувати генератори та акумулятори на базових станціях. Також неможливість їхнього бронювання, що ускладнює роботу;
- Дефіцит обладнання (потрібно замовляти і чекати доставку обладнання з-за кордону);
- законодавчі процедури;
- енергетичну нестабільність.
Оператори зазначили, що виконання розпорядження НЦУ про 100%-ву автономність на 10 годин під час відключень електрики залишається надто складним завданням.
Яка ситуація у мобільного оператора “Київстар”
У “Київстарі” заявили, що вже близько 65% мережі здатні автономно працювати до чотирьох годин під час відключення електроенергії. Також зазначається, що 40% мереж можуть працювати без електроенергії від 2 до 4 годин.
Проте оператор зобов’язався збільшити час автономної роботи своєї інфраструктури на 30% до 2025 року (до 6 годин).
У червні оператор розповів, що він замовив 61 тисячу акумуляторів та 850 генераторів, які повинен встановити до кінця року на найбільш критичних базових станціях. На жаль забезпечити всі об’єкти автономним джерелом живленням поки неможливо.
“ Наш поточний план – забезпечити восени цього року 23-25% мережі можливістю роботи від генераторів”, — зазначили у “Київстар”.
Яка ситуація у мобільного оператора lifecell
Компанія lifecell інвестувала близько 1 мільярда гривень, щоб забезпечити резервне живлення своєї мережі.
«Більше половини базових станцій вже оснащено батареями, що дозволяє більшості користувачів залишатися на зв’язку під час планових і екстрених відключень електроенергії», – повідомили в lifecell.
Яка ситуація у мобільного оператора Vodafone
У Vodafone Україна заявили, що активно інвестують в альтернативні джерела енергії, інвестуючи сотні мільйонів гривень. У 2022-2024 роках Vodafone виділить на це понад 674 мільйони гривень.
Наразі мережа Vodafone готова працювати безперебійно протягом 4-6 годин під час відключення електроенергії.
Що чекає на українців взимку
Наразі всі мобільні оператори мають однакові проблеми з дотриманням вимог НЦУ. Тож у разі масових відключень електроенергії не варто сподіватися, що в українців буде якісний стабільний зв’язок у 2025 році.
Проте всі оператори активно працюють над забезпеченням автономності своїх мереж, тому з’єднання гарантовано буде кращим, ніж влітку 2024 року.
Загалом стабільність зв’язку залежить від стану енергосистеми, особливо від кількості та прогнозованості відключень, як зазначає більшість операторів.
Деякі базові станції вже підключені до генераторів, щоб вони могли працювати під час тривалих відключень електроенергії, але якість наданих послуг, можливо, буде низькою.
Leave a Comment