Сучасна інформаційна війна Росії проти України активно використовує соціальні мережі як інструмент маніпулювання суспільною свідомістю. Платформи соціальних медіа, такі як Telegram і TikTok, стали ключовим полем битви для поширення фейкових новин, пропаганди та дезінформації.
Керівник РНБО України в протидії дезінформації Аліна Олексіївна заявила, що найбільшу небезпеку в безпеці України наразі становить TikTok. Це пов’язано з кількома факторами:
- Вразлива аудиторія: TikTok дуже популярний серед молоді та людей старшого покоління, які можуть бути схильні довіряти інформації, поданій у привабливому візуальному форматі.
- Алгоритм рекомендацій. Алгоритм TikTok створено для максимального залучення користувачів, сприяючи швидкому поширенню вірусного контенту, зокрема фейків.
- Візуальний формат: короткі відео в TikTok легше запам’ятовуються та поширюються швидше, ніж текстові повідомлення.
- Цільова аудиторія: підлітки є основною аудиторією TikTok і більш сприйнятливі до впливу та маніпуляцій.
- TikTok є спокусливою мішенню для хакерів: Оскільки на серверах TikTok зберігається понад мільярд даних користувачів, програма є справжньою скарбницею для хакерів, зацікавлених у крадіжці особистих даних користувачів.
Також слід зазначити, що TikTok збирає наступну інформацію про своїх користувачів, у тому числі:
- кожен TikTok, який ви переглядаєте, лайкаєте, коментуєте чи додаєте в закладки
- як довго ви переглядаєте кожен TikTok
- вміст ваших повідомлень (повідомлення TikTok не мають шифрування)
- особисту інформацію, як-от ваше ім’я та місце знаходження
- вашу IP-адресу
- навіть ваші шаблони натискання клавіш тощо!
Світлана Сліпченко, заступник виконавчого директора “Vox Ukraine” зазначила, що російська дезінформація існує на всіх популярних соціальних платформах, включаючи відносно нові, такі як Facebook, Instagram і навіть Threads. Тому соціальним мережам варто активізувати зусилля для боротьби з дезінформацією та видалення фейкових акаунтів. Слід об’єднати зусилля держав, громадського суспільства та технологічних компаній для боротьби з дезінформацією.
“Проблема дезінформації в соціальних мережах є серйозним викликом, який стоїть перед сучасним суспільством“, – підкреслила Світлана Сліпченко.
Leave a Comment