У 2024 році українські банки вже припинили співпрацю з десятками тисяч клієнтів. ПриватБанк у своєму коментарі на форумі сайту Мінфін пояснив, як діяти у випадку, коли банківський рахунок заблокований без надання пояснень.
Один із користувачів форуму повідомив, що не зміг увійти в систему Приват24. Зателефонувавши до банку, він дізнався, що його ділові відносини з банком були розірвані, однак причина цього не була названа.
ПриватБанк відреагував на звернення, зазначивши, що діє відповідно до чинного українського законодавства. Банк, як частина фінансового моніторингу, зобов’язаний здійснювати заходи для запобігання відмиванню коштів, отриманих злочинним шляхом та протидіяти фінансуванню тероризму.
Також банк наголосив, що у випадку розірвання ділових відносин клієнту надається можливість перевести залишок коштів на рахунок в іншому банку. Для цього потрібно звернутися до будь-якого відділення ПриватБанку особисто або через уповноваженого представника. Потрібно надати певний пакет документів: реквізити нового рахунку, документи, що підтверджують повноваження керувати рахунком, посвідчення особи, а також документ, який підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків із відповідним податковим номером.
Окрім цього, необхідно подати заяву про переказ залишкових коштів на новий банківський рахунок.
Судячи з усього, банк запідозрив, що заблокований рахунок може належати “дропу” — людині, яка надає свою картку для проведення шахрайських операцій. Зловмисники використовують такі картки для відмивання грошей та приховування слідів фінансових операцій. За інформацією НБУ, через рахунки “дропів” щороку проходить до 200 мільярдів гривень.
У 2024 році, станом на кінець серпня, два найбільші банки України припинили обслуговувати понад 80 000 клієнтів, підозрюючи їх у зв’язках із “дропами”.
З 1 жовтня 2024 року для боротьби з цим явищем буде тимчасово введене обмеження на перекази “з картки на картку”, які не перевищуватимуть 150 000 грн на місяць. Обмеження діятиме шість місяців.
Leave a Comment