“Київстару”, Vodafone і lifecell дурять українців на гроші: що відомо

Шахраї в Україні видають себе за мобільних операторів, щоб виманити гроші у громадян. Вони надсилають повідомлення через месенджери або соціальні мережі, пропонуючи можливість отримання коштів на рахунок або підключення додаткових послуг. Після цього зловмисники використовують фішингові посилання для доступу до особистих фінансових даних жертв.

Як повідомили у Міністерстві внутрішніх справ України, аферисти діють наступним чином:

  • Створюють підроблений сайт мобільного оператора, де обіцяють бонуси за реєстрацію SIM-картки на паспорт.
  • Розміщують на цьому сайті інструкції та фішингові посилання Bank-ID.
  • Просять користувачів ввести конфіденційні дані, такі як фінансова інформація, для входу в особистий кабінет.

Однак, захиститися від таких шахраїв можна. Міністерство радить:

  • Перевіряти всю вхідну інформацію на офіційних сайтах та соціальних мережах мобільних операторів.
  • Не переходити за підозрілими посиланнями.

У разі, якщо ваш акаунт був зламаний або вашими даними заволоділи шахраї, необхідно звернутися до свого оператора зв’язку та банку, а також повідомити поліцію про шахрайські дії.

Раніше інтернет-шахраї виманили у жителя України майже 30 тисяч гривень, зателефонувавши йому від імені працівника банку та повідомивши про необхідність пройти верифікацію. Чоловік повірив шахраям і передав їм дані своєї банківської картки. За кілька хвилин зловмисники встигли зняти гроші. За цим фактом було відкрито кримінальне провадження за ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України (Шахрайство), повідомили у Головному управлінні Нацполіції в Івано-Франківській області.

Щоб уберегтися від шахраїв, слід пам’ятати:

  • Якщо вам дзвонить невідомий і намагається дізнатися дані платіжних карток, це може бути спроба шахрайства, адже справжній працівник банку ніколи не запитує персональних даних.
  • Не повідомляйте конфіденційну інформацію про банківські рахунки нікому, навіть працівникам банку.
  • Ніколи не розголошуйте свій пін-код.
  • Не переказуйте кошти на інші рахунки на прохання тих, хто телефонує і видає себе за працівників банку.
  • Встановіть індивідуальні ліміти на операції з платіжною карткою.

Якщо виникають сумніви щодо того, що вам телефонує співробітник банку, покладіть слухавку і самостійно зателефонуйте до банку за номером, зазначеним на обороті вашої платіжної картки, — радять у поліції.

Facebook Comments
nyaha IT:
Leave a Comment

This website uses cookies.