Через жорсткі вимоги моніторингу рахунків українців, банки почали масово їх блокувати. В банках розповіли, що може бути причиною розірвання договору в односторонньому порядку.
Українцям також нагадали, що банк може надіслати лист про припинення обслуговування на електронну пошту. Адвокати зазначають, що такі дії не завжди законні, але на жаль умови диктують самі фінансові організації.
Але при розірванні договору, клієнту можуть пояснити чому він був розірваний так і зіслатися на банківську таємницю.
Зазвичай в договорі прописано, що банк має право з власної ініціативи закрити рахунок та письмово попередити клієнта. Це можливо, якщо:
- є підстави, передбачені законодавством з питань фінансового моніторингу;
- відсутність транзакцій та немає коштів на рахунку протягом 12 місяців.
- клієнт порушує свої зобов’язання за договором (не актуалізував дані);
- співпраця може призвести до погіршення іміджу банку та фінансових втрат;
- клієнт використовує рахунок не для власних потреб;
- клієнт обманює банк;
- діяльність клієнта порушує закон;
- клієнт помер.
Є певні граничні суми, походження яких має бути підтверджено документально – це суми від 400 тис. грн. Ризикованими можна вважати операції:
- отримання виграшів від казино;
- з криптовалюти;
- перекази від РЕРів (чиновників, публічних осіб, представників влади) тощо.
- нетипові операції для клієнта.
Банки можуть розірвати договір з наступних причин:
- неможливе здійснення ідентифікації особи – сторони фінансової операції;
- неможливо верифікувати клієнта;
- встановлення неприйнятно високого ризику клієнту чи ненадання ним даних для перевірки;
- клієнт надає неправдиву інформацію з метою введення в оману.
Якщо все-таки українцю заблокували рахунок і на ньому є залишок коштів, то йому потрібно звернутися до відділення банку та вказати рахунок іншого банку для здійснення переказу.
Leave a Comment