Через тривалі відключення електроенергії в Україні значно погіршилася ситуація з мобільним зв’язком. Тому державний регулятор “НКЕК” змушує операторів забезпечити автономне електроживлення базових станцій, яке коштуватиме дорого для мобільних компаній.
Таким чином, через вимоги “НКЕК”, мобільні оператори «Київстар», «Vodafone» та «lifecell» повідомили, що будуть змушені підняти тарифи для користувачів.
Як відомо, ще з осені 2022 року після першої масштабної атаки Росії на енергетичну інфраструктуру України, мобільні оператори вкладали кошти в акумулятори та генератори, щоб забезпечити базові станції електроенергією у разі блекаутів. Але попри довгу підготовку майже у 2 роки оператори не змогли забезпечити автономне живлення базових станцій на період відключень електроенергії.
Повідомляється, що після відключень електроенергії у липні цього року абоненти трьох найбільших мобільних операторів країни зіткнулися зі зникненням мобільного зв’язку й інтернету. Подекуди — протягом усього відключення і навіть після відновлення електроенергії. Проблема в тому, що батареї в спеку швидше розряджаються, бо частина енергії з них іде на охолоджувальні системи.
Але попри всі складнощі в “НКЕК” видали постанову, яка вимагає від операторів з 16 липня до 1 лютого 2025 року оснастити 100% своїх базових станцій батареями та генераторами, щоб забезпечити доступність мобільного зв’язку без електрики протягом 10 годин.
У свою чергу мобільні оператори заявили – “Щоб виконати вимоги “НКЕК” потрібна електроенергія для повного заряду акумуляторів. Адже на практиці, щоб зарядити акумулятор потрібно до 6 годин безперервного живлення залежно від типу батареї. Також потрібно дозвіл від обленерго на збільшення потужності. Приблизно 2,8 ГВт-год електроенергії буде потрібно щодня для зарядки акумуляторів, які забезпечать базові станції живленням протягом 10 годин. А це фактично потужність яку видає один енергоблока АЕС“.
Також великою проблемою для забезпечення базових станцій електроенергією є працевлаштування фахівців, які б обслуговували акумуляторні батареї та генератори, адже забронювати таких працівників не вийде, а їх потрібно до 10 тисяч.
Таким чином, щоб встановити додаткове обладнання та найняти тисячі робітників, які це будуть обслуговувати потрібні кошти, які держава не надає. Отже, платити доведеться користувачам мобільного зв’язку.
“У зв’язку з високою інфляцією та обстрілами енергетики, абонентам слід готуватися до поступового зростання тарифів протягом 2025 року“ – зазначили мобільні оператори
Leave a Comment