«Київстар», Vodafone та lifecell готують зміни для українців: що відомо

Минулого місяця Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) зобов’язав українських мобільних операторів подовжити роботу мережі під час блекауту до 10 годин.

З приводу цього розпорядження мобільні оператори «Київстар», Vodafone та lifecell виступили зі спільною заявою, зауваживши, що вимоги НЦУ вимагають чіткої взаємодії з енергетиками та повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання.

Дана постанова від 16 липня вимагає від операторів до 1 лютого 2025 року 100% своїх базових станцій оснастити батареями та генераторами. Водночас менеджер однієї з компаній на умовах анонімності через делікатність питання розповідав Forbes, що закупівля в тисячі акумуляторів, генераторів і тонн палива обійдеться трьом операторам у понад 13 мільярдів гривень інвестицій.

Ключові факти

У заявах “Київстар”, Vodafone і Lifecell йдеться про те, що забезпечити 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету при відключенні електроенергії на 10 годин вкрай складно.«Вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками й повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання», – зазначили представники мобільних операторів.

Для виконання вимог операторам потрібна електроенергія для повного заряду акумуляторів, йдеться в повідомленні. Адже на практиці, щоб зарядити акумулятор потрібно до 6 годин залежно від типу батареї. Також потрібно дозвіл від обленерго на збільшення потужності. Приблизно 2,8 ГВт-год електроенергії буде потрібно щодня для зарядки акумуляторів, які забезпечать базові станції живленням протягом 10 годин, йдеться в заяві. А це фактично потужність яку видає один енергоблока АЕС, – додали в повідомленні.

Відсутність фахівців з обслуговування акумуляторних батарей і генераторів та їх резервів також впливає на виконання вимог НГУ. За приблизними підрахунками, необхідно буде найняти десятки тисяч додаткових працівників, яких не можна забронювати, – йдеться у заяві.

Виконання вимог ускладнюється недостатньою кількістю акумуляторів і генераторів на ринку, необхідністю їх закупівлі з-за кордону, складною логістикою та тривалими термінами доставки з-за кордону.

Крім того, під час відключень електроенергії навантаження на базові станції іноді зростає в три-чотири рази, що впливає на швидкість і якість Інтернету, а іноді і на його доступність, оскільки голосовий зв’язок має більший пріоритет. «Під час відключення електроенергії показники якості, зазначені в розпорядженні, не можуть бути забезпечені», – додали в повідомлені.

Facebook Comments
nyaha IT:
Leave a Comment

This website uses cookies.