Приватбанк і Монобанк блокують картки українців: причини

В Україні банки мають право заблокувати картку клієнта та звернутися до нього за роз’ясненнями. Це може статися у разі нетипових операцій, які не відповідають фінансовим можливостям клієнта, йдеться у законі про фінмоніторинг. Відповідно до норм закону “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом…”, банки повинні ідентифікувати платників. До 5 тисяч гривень можна поповнити готівкою рахунок або картку без ідентифікації особи.

Якщо за день на рахунок надійде кілька платежів по 5 тисяч гривень, банк може тимчасово заблокувати рахунок і звернутися за поясненнями. У вересні 2021 року максимальну суму переказів без ідентифікації було збільшено на 1 гривню. Закон ухвалено у зв’язку з тим, що найчастіше українцям було незручно переказувати суму до 4999 гривень, тому її вирішили округлити. Крім того, 2021 року у Верховній раді була спроба підняти максимальну суму анонімних переказів до 25 тисяч гривень, проте рішення було відкладено. Водночас, банки встановлюють власні норми системи фінмоніторингу, жорсткість яких може відрізнятися.

Норми закону не поширюються на:

  • оплату житлово-комунальних послуг, оплату податків, штрафів, інших обов’язкових зборів та платежів (незалежно від суми);
  • сплату кредиту у сумі до 30 тис. грн;
  • перекази на оплату товарів та послуг, здійснені платником за допомогою платіжної картки або іншого електронного платіжного засобу), якщо її номер супроводжує переказ (незалежно від суми);
  • всі готівкові перекази в межах України на суму до 5 тис. грн;
  • зняття коштів із власного рахунку.

 

Facebook Comments
Головний редактор:
Leave a Comment

This website uses cookies.