ФГВФО розповів українцям про порядок дій у разі «злодійства» карти банкоматом або невидачі затребуваної клієнтом суми. Відповідні рекомендації опубліковані на сайті організації.
Порада перша: почекати деякий час (іноді банкомату потрібно «подумати» або оговтатися від короткочасного збою).
Порада друга: якщо «крадіжка» грошей все ж «має місце бути», необхідно потурбуватися збором доказів, а саме запам’ятати або записати
- адреса і точний час проведення невдалої операції;
- суму «зїджених» банкоматів коштів,
- а також, по можливості, перевірити наявність / відсутність у банкомату системи відеоспостереження.
Порада третя: відправити претензію банку, якому належить банкомат (подати скаргу можна в усній формі за зазначеним на пристрої телефону «гарячої лінії» або ж письмово, шляхом відправлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення в штаб-квартиру або найближчий офіс фінінститута).
Порада четверта: писати скаргу в НБУ в разі неотримання відповіді на скаргу в відведений законом 45-денний термін (https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals).
Перераховані вище рекомендації актуальні і для платіжних терміналів. Щоб уникнути рукотворних ризиків при роботі з цим типів пристроїв, фахівці ФГВФО рекомендують
- утримуватися від спокуси внести в купюроприймач банкноти з ознаками підробки, а також купюри зі слідами ушкоджень (надірвані, склеєні, надто м’яті і т.д.);
- при внесенні в термінал купюр в пачках, попередньо звільнити їх від гумок, затискачів та будь-яких інших видів упаковки;
- не намагатися вносити за один раз більше сорока банкнот;
- не користуватися вуличними пристроями при екстремальних температурах.
Leave a Comment