Київстар та Vodafone вказали на серйозні ризики мобільного шахрайства

Найбільші мобільні оператори України Київстар та Vodafone Україна вказали на серйозні ризики мобільного шахрайства як наслідок спрощення процедури перенесення мобільних номерів. На засіданні НКРЗІ, яке відбудеться 31 липня, буде обговорюватися рішення щодо змін в порядку перенесення мобільних номерів, зокрема – скасування попередньої ідентифікації абонентів на стороні “базового оператора”. Таким чином, встановлювати чи є абонент законним власником номера, який переноситься в іншу мережу, буде оператор-одержувач. Перевірка здійснюється за простим SMS-паролем. При цьому базовий оператор, який обслуговував перенесений номер, виключається з процесу верифікації власника номера.

«Таке спрощення містить суттєві ризики для абонента, який втративши номер в результаті шахрайства, вже не зможе його собі повернути, як не зможе повернути і гроші зі свого мобільного або банківського рахунку, якщо його номером заволодів зловмисник. Для операторів, які не зможуть встановити, чи дійсно абонент, який хоче перенести номер є його законним власником. Для держави, оскільки нові види шахрайств можуть викликати сплеск злочинів, спрямованих не тільки на отримання доступу до мобільного банкінгу абонента, але і персональної інформації, профілів в соціальних мережах, і ін. » – заявив Олександр Когут, директор по регуляторному забезпечення Київстар.

«Ми підтримуємо європейський досвід” єдиного вікна “для звернень про перенесення мобільних номерів. Однак, більшість європейських країн вже має зареєстровану у своїх операторів абонентську базу. Абонент звертається до свого оператора і реєструється, як того вимагає законодавство в більшості країн. Зареєстрований абонент переносить номер, звертаючись до оператора реципієнту. В даний час така процедура вже діє в Україні »- зазначила Людмила Цейтліна, начальник відділу проектно-аналітичної роботи Vodafone Україна.

Експерти межбансковской Асоціації членів платіжних систем також вважають, що “знеособлений” перенесення номерів тільки загострить ризики шахрайства, враховуючи, що в Україні майже 90% абонентів користуються мобільним зв’язком анонімно, на умовах передоплати. За оцінкою Асоціації, тільки в 2019 році з-за шахрайських дій з мобільними номерами громадяни України втратили близько 330 млн грн.

Телеком-оператори Київстар і Vodafone Україна підкреслюють, що для попередження шахрайств необхідно зберегти двокрокового модель перенесення номерів. Де перший крок – припинення відносин з базовим оператором з паралельним проходженням в установленому законодавством порядку процедури ідентифікації. Інший – безпосереднє звернення до оператора-одержувачу для перенесення номера. Така модель в діючих правових умовах здатна забезпечити безпечне перенесення номера як абоненту, так і оператору телекомунікацій та гарантувати дотримання всіх прав і інтересів сторін транзакції.

Нагадаємо, що послуга перенесення мобільних номерів MNP діє в Україні з 1 травня 2019 року. За цей час послугою скористалися 72 тисячі осіб, або 0,13% від загальної кількості мобільних абонентів України. За інформацією з фінансових звітів операторів Київстар обслуговує 26,0 млн абонентів, Vodafone Україна – 19,5 млн, lifecell – 7,5 млн абонентів.

Facebook Comments
Головний редактор:
Leave a Comment

This website uses cookies.